PRIVACY STATEMENT UITSTEKEND PERSONEEL

Dit is het privacy statement van Uitstekend Personeel. Dit privacy statement verschaft informatie over de persoonsgegevens die wij verwerken in het kader van onze (uitzend- en bemiddelings) dienstverlening.

Jouw privacy staat voorop
Wij hechten veel waarde aan jouw privacy en leggen in dit statement duidelijk uit hoe wij jouw persoonsgegevens verzamelen, gebruiken en beschermen. Wij gaan vertrouwelijk en zorgvuldig om met jouw persoonlijke gegevens. Wij houden ons in alle gevallen aan de toepasselijke wetgeving, waaronder de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) en de Uitvoeringswet AVG (UAVG).

 

  1. PERSOONSGEGEVENS BIJ SOLLICITATIE

Jouw persoonsgegevens
Wanneer je bij ons solliciteert, verwerken wij de volgende gegevens:

Wij vertrouwen erop dat de door jou verstrekte gegevens juist en volledig zijn, zodat wij je sollicitatie goed kunnen beoordelen.

Doel van de verwerking
Wij verwerken jouw gegevens om te beoordelen of je geschikt bent voor de openstaande functie. Indien relevant voor de functie kan een assessment onderdeel zijn van de beoordeling. Daarnaast kunnen wij, met jouw toestemming, referentiechecks uitvoeren en openbare sociale media profielen raadplegen. Het verstrekken van persoonsgegevens bij een sollicitatie is niet verplicht, maar zonder deze gegevens kunnen wij mogelijk niet beoordelen of je geschikt bent voor de functie.

Daarnaast verwerken wij bepaalde gegevens om te voldoen aan wettelijke verplichtingen en voor administratieve doeleinden. Zo kan het noodzakelijk zijn om jouw identiteitsbewijs tijdelijk te controleren en op te slaan om vast te stellen of je gerechtigd bent om in Nederland te werken. Indien je niet binnen vier (4) weken bij ons in dienst treedt of via ons aan de slag gaat, wordt de kopie van je identiteitsbewijs verwijderd.

Wij streven naar een inclusieve arbeidsmarkt waarin iedereen die kan en wil werken, de kans krijgt om mee te doen. Gegevens zoals geslacht gebruiken wij uitsluitend voor correcte communicatie. Gegevens zoals leeftijd worden uitsluitend gebruikt om je in onze systemen te identificeren en om te bepalen of er wettelijke verplichtingen van toepassing zijn, bijvoorbeeld met betrekking tot het loon.

Indien jouw sollicitatie betrekking heeft op een bemiddelings- of detacheringsopdracht, kunnen wij jouw gegevens – uitsluitend met jouw medeweten – delen met de opdrachtgever(s) of samenwerkende partij(en), voor zover dit nodig is om jouw geschiktheid voor de betreffende functie te beoordelen.

Met wie delen wij jouw persoonsgegevens?
Jouw gegevens worden uitsluitend gedeeld met:

Wij zorgen ervoor dat er passende afspraken zijn gemaakt met externe partijen die persoonsgegevens in onze opdracht verwerken, zodat jouw gegevens zorgvuldig en veilig worden behandeld.

Bewaartermijnen 
Met jouw sollicitatie geef je ons toestemming om jouw gegevens tot maximaal één jaar na afloop van de sollicitatieprocedure te bewaren, zodat we je op de hoogte kunnen houden van toekomstige vacatures. Zonder jouw toestemming bewaren wij de gegevens maximaal vier (4) weken na beëindiging van de procedure. Je kunt je toestemming op elk moment intrekken.

Na afloop van deze termijn worden jouw gegevens definitief verwijderd, tenzij er een wettelijke verplichting is om de gegevens langer te bewaren, bijvoorbeeld in verband met een mogelijke juridische procedure of klacht.

 

  1. PERSOONSGEGEVENS VAN WERKNEMERS, UITZENDKRACHTEN EN INGEHUURDE PROFESSIONALS

Jouw persoonsgegevens
Wanneer je bij of via ons aan de slag gaat, verwerken wij de volgende gegevens:

Indien je via ons wordt in- en doorgeleend aan een opdrachtgever geldt dat wij de volgende persoonsgegevens verwerken die nodig zijn om de aansprakelijkheid van de inlener te beperken:

 Uitstekend Personeel verwerkt uitsluitend bijzondere persoonsgegevens wanneer dit noodzakelijk is om te voldoen aan wettelijke verplichtingen, of wanneer de wet dit uitdrukkelijk toestaat.

Onder bijzondere persoonsgegevens verstaan wij gegevens over:

Deze gegevens worden uitsluitend gebruikt voor de doeleinden waarvoor ze zijn verzameld en zijn alleen toegankelijk voor medewerkers die hiervoor bevoegd zijn. Er worden passende technische maatregelen genomen om de veiligheid en vertrouwelijkheid van deze gegevens te waarborgen, conform de eisen van de AVG.

Doel van de verwerking
Faciliteren van werkzaamheden
Wij verwerken jouw persoonsgegevens om je werkzaamheden te faciliteren en onze verplichtingen als werkgever of opdrachtgever na te komen. 

Wettelijke verplichtingen
Daarnaast gebruiken wij jouw gegevens om te voldoen aan fiscale, arbeids- en socialezekerheidswetgeving.

HR-dienstverlening
Wij verwerken persoonsgegevens ook om onze HR-dienstverlening effectief uit te voeren. Dit omvat onder meer bemiddeling, detachering, uitzenden, werving & selectie, payroll, persoonlijke ontwikkeling, loopbaanbegeleiding en coaching.

Beoordeling en communicatie
De gegevens stellen ons in staat jouw geschiktheid, beschikbaarheid en voorkeuren te beoordelen, je te informeren over relevante diensten, vacatures, evenementen en feedback of klachten te verwerken om onze dienstverlening te verbeteren.

Met wie delen wij jouw persoonsgegevens?
Wij delen jouw gegevens alleen als dat nodig is:

Ook hiervoor geldt dat er passende afspraken zijn gemaakt met externe partijen die persoonsgegevens in onze opdracht verwerken, zodat jouw gegevens zorgvuldig en veilig worden behandeld.

Bewaartermijnen
De bewaartermijnen die wij hanteren, zijn afhankelijk van de toepasselijke wettelijke verplichtingen, eventuele claimrisico’s en andere relevante verplichtingen. Als uitgangspunt geldt dat jouw persoonsgegevens niet langer worden bewaard dan noodzakelijk.

Dit betekent:

 

  1. PERSOONSGEGEVNS VAN KLANTEN, LEVERANCIERS OF ANDERE ZAKELIJKE RELATIES

In het kader van onze zakelijke dienstverlening verwerken wij gegevens van personen die als contactpersoon optreden namens klanten, leveranciers of andere zakelijke partners. Het gaat daarbij onder andere om naam, functie, zakelijke contactgegevens zoals e-mailadres en telefoonnummer, correspondentie en andere relevante gegevens die nodig zijn voor de uitvoering van de overeenkomst.

Deze informatie wordt gebruikt om onze contractuele verplichtingen na te komen, de samenwerking te ondersteunen en om passende kandidaten of oplossingen aan te bieden in het kader van onze diensten. Tevens kan de informatie worden gebruikt om te informeren over onze diensten en relevante ontwikkelingen, uitsluitend wanneer hiervoor toestemming is gegeven.

Na beëindiging van de samenwerking worden de gegevens nog maximaal twee (2) jaar bewaard, tenzij langere bewaartermijnen wettelijk vereist zijn.

 

  1. COOKIES

Gebruik
Onze website maakt gebruik van cookies en vergelijkbare technologieën om een optimale gebruikerservaring te bieden en onze dienstverlening te verbeteren. Wij onderscheiden de volgende soorten cookies:

Beheer 
Voor het gebruik van cookies vragen wij jouw toestemming, die je op elk moment kunt intrekken of wijzigen via onze cookie-instellingen op de website. Let op: het weigeren van bepaalde cookies kan de functionaliteit van de website beïnvloeden.

Bewaartermijnen
Cookies worden opgeslagen voor een periode die afhankelijk is van het type cookie. Functionele cookies worden bewaard zo lang als nodig is voor de werking van de website, analytische en tracking cookies worden conform wettelijke richtlijnen bewaard.

 

  1. JOUW RECHTEN

Je hebt het recht om:

Wij beoordelen elk verzoek conform de AVG en informeren je binnen één maand over de uitkomst. Indien de verwerking complex is, kan deze termijn met maximaal twee maanden worden verlengd.

Beveiliging en delen van gegevens
Wij hanteren strikte beveiligingsmaatregelen om jouw gegevens te beschermen tegen verlies, misbruik en ongeoorloofde toegang. Dit omvat:

Wij geven jouw persoonsgegevens niet door aan partijen buiten de Europese Economische Ruimte (EER), tenzij wij hiervoor passende waarborgen hebben getroffen.

 

  1. VRAGEN EN CONTACT

Voor vragen over de bescherming van persoonsgegevens kun je terecht bij onze Algemeen Directeur Frank Gelmers via het contactformulier op de website of via up@uitstekendpersoneel.nl.

Mocht je het niet eens zijn met de manier waarop wij jouw persoonsgegevens verwerken? Neem dan contact met ons op via bovenstaande contactgegevens. Lukt het na overleg niet om er samen uit te komen, dan kun je een klacht indienen bij de Autoriteit Persoonsgegevens (AP), de Nederlandse toezichthouder op privacywetgeving. 

 

  1. WIJZIGINGEN

Dit privacy statement kan van tijd tot tijd wijzigen indien ontwikkelingen daartoe aanleiding geven. Bij grote wijzigingen informeren wij je daarover, bijvoorbeeld via de website.

Het meest actuele privacy statement vind je altijd op deze pagina. In het privacy statement wordt altijd de laatste datum van wijziging aangegeven.